Вивчення маркетингу як науки і практики в аграрному університеті (тоді інституті) розпочалося на початку 90-х років. У зв’язку з переходом від економіки народного господарства до економіки ринкових відносини були введені дисципліни ринкового напряму: «Маркетинґ», «Основи ринкових відносин», «Біржова справа», «Економіка праці», «Техніко-економічне обґрунтування господарських рішень», «Зовнішньоекономічні зв’язки».

У зв’язку з розширенням блоку навчальних дисциплін ринкового спрямування 1994 р. кафедра економіки сільського господарства та статистики була розділена на дві – кафедру статистики сільського господарства і кафедру економіки, ринкових відносин та маркетингу. В подальшому назва останньої змінювалася: в 1997-му на кафедру економіки та маркетингу, в 2002-му – ринкових відносин та маркетингу, а в 2000-му – на кафедру маркетингу.
Протягом 1991-2003 рр. цей підрозділ очолював д. е. н., проф., академік Української академії економічної кібернетики, відмінник освіти України В. М. Рабштина. Під його керівництвом активізувалася навчально-методична та наукова-дослідна робота: видано 12 підручників та монографій, 27 методичних розробок, понад 100 інших публікацій; аспірантами і здобувачами (серед яких В. В. Гришко, Х. З. Махмудов, В. В. Писаренко,
В. Ф. Іванюта, В. Д. Хурдей) захищено три докторські та п’ять кандидатських дисертацій.

Рабштина В. М. Урядові нагороди: орден Знак Пошани; медалі «За трудову доблесть»,
«За доблесний труд»; відзнаки «Ветеран труда», «Знак пошани», «Знак Пошани Полтавської обласної Ради».
Протягом 2003–2025 рр. кафедру маркетингу очолював д.е.н., професор В. В. Писаренко. Під його керівництвом значно активізувалася навчально-методична та науково-дослідна діяльність: опубліковано понад 80 наукових статей, видано 3 навчальні посібники, 7 монографій (з них одна одноосібна), створено наукову школу. Показники в Google Scholar становлять: 260 цитувань, h-індекс – 8, i10-індекс – 7. Під його науковим керівництвом захищено кандидатські дисертації Т. В. Дорошенко (2006), В. І. Даниленко (2008), О. П. Зорі (2009), А. П. Дорошенка (2009), Т. В. Боровик (2011), О. В. Решетнікової (2011), І. О. Терещенка (2014), І. О. Яснолоб (2016). У 2018 р. на засіданні спеціалізованої вченої ради ПДАА захистила докторську дисертацію М. О. Багорка (науковий консультант – В. В. Писаренко). Володимир Вікторович був керівником держбюджетних наукових тем: «Формування маркетингових конкурентних стратегій розвитку аграрних підприємств» (2017–2022) та «Організаційно-економічний механізм формування конкурентоспроможності аграрних підприємств» (2017–2022), а також мав патенти на корисні моделі. Він активно працював у складі експертних рад і комісій МОН України, зокрема був головою та членом акредитаційних експертиз освітніх програм зі спеціальності 075 «Маркетинг» у Харкові, Кропивницькому, Дніпрі, Сумах, Запоріжжі. Також входив до секції Наукової ради МОН України з напряму «Економіка», був членом спеціалізованих учених рад у ПДАА та ПУЕТ, офіційним опонентом численних дисертацій. Писаренко В. В. поєднував наукову діяльність з міжнародною співпрацею. Він був консультантом з маркетингу у проєкті ПРООН із підтримки підприємців Полтавської області, учасником міжнародного проєкту Erasmus+ («International Mobility for Staff Teaching and Training Activities», Poznan University of Life Sciences, Польща). Особливу увагу приділяв підготовці молодих науковців і студентів: його учні ставали переможцями всеукраїнських конкурсів та олімпіад. Він був асоційованим членом Української асоціації з розвитку менеджменту та бізнес-освіти та здійснював консультування підприємств, зокрема з питань маркетингових досліджень ринку зерна для ТОВ «РЕГІОН-СХ ТРЕЙД». Володимир Вікторович створив наукову школу, чим з успіхом продовжив роботу свого наставника Василя Михайловича Рабштини.

У 2000 р. організовано філію кафедри на базі ПП «Агроекологія» Шишацького району та у 2008 р. – на базі ТОВ АПК «Докучаєвські чорноземи» Карлівського району.

ПП «Агроекологія» Шишацького району, 2012 р. Студенти і викладачі кафедри маркетингу під час навчальної практики
ТОВ АПК «Докучаєвські чорноземи»
У тісній співпраці з Проектом Аграрного Маркетингу в Україні (USAID) проводилися семінари-тренінги з питань аграрного маркетингу.
Починаючи з 2008 р. щороку кафедра проводить Міжнародну науково-практичну конференцію «Маркетингове забезпечення продуктового ринку», координатори – Боровик Тетяна Вікторівна та Писаренко Володимир Вікторович.

Пленарне засідання V Міжнародної науково-практичної конференції
«Маркетингове забезпечення ринку продовольства», 23-24 квітня 2013 р.
У 2010 р. почалася робота з ліцензування спеціальності «Маркетинг». Не зважаючи на відповідність всім встановленим вимогам, нелегким був шлях до відкриття спеціальності, що тривав п’ять років. Завдяки титанічній роботі адміністрації академії та професорсько-викладацького колективу кафедри, у 2015 р. двері академії відчинилися для першого курсу студентів спеціальності «Маркетинг».
Для організації наукової роботи студентів, під керівництвом Писаренка В.В., створено науковий гурток «Новітній маркетинг». На засіданнях гуртка студенти та викладачі кафедри досліджують актуальні питання маркетингової діяльності відомих підприємств, здійснюють аналіз ринку, проводять маркетингові дослідження.
У 2017-18 рр. на кафедрі започатковано для студентської та учнівської молоді щорічний Конкурс соціальної реклами, що направлений на висвітлення і подолання негативних явищ в суспільстві, координатор – Терещенко Іван Олексійович.

Презентація відео-роботи перед конкурсною комісією, 2018 р.
Наші студенти натхненно працюють в команді викладачів кафедри і проявляють високий рівень теоретичних знань, професійних навичок комунікабельності та креативність при проведенні PR-акцій на кафедрі, в ННІ ЕУПІТ і в університеті.

Презентація кращих конкурсних PR-робіт і нагородження переможців, 2018 р.
Кафедра посилює співпрацю з підприємствами, організаціями і установами для забезпечення сталого розвитку аграрного сектору Полтавщини і України.