Вебінар «Академічна доброчесність: виклики та практики сучасності»

18 травня 2022 року в межах тижня академічної доброчесності ПДАУ відбувся вебінар «Академічна доброчесність: виклики та практики сучасності». Головний його меседж такий: дотримання принципів академічної доброчесності залежить від усіх учасників освітнього процесу.

Захід був цікавим викладачам і магістрам факультету обліку та фінансів, які були його учасниками. Спікери зустрічі: Людмила Бражник, відповідальна за академічну доброчесність на факультеті, Наталія Сизоненко, завідувачка кафедри гуманітарних та соціальних дисциплін, та Олександр Безкровний, заступник декана, який поділився своїм досвідом, оскільки є фахівцем з питань нормоконтролю кваліфікаційних робіт магістрів.

Протягом зустрічі Людмила Бражник розглянула такі питання: Що таке академічна доброчесність? Чому дотримання принципів доброчесності в навчанні є ключем до якісної освіти та успішної кар’єри? Що таке плагіат та академічний плагіат, і чому плагіат є порушенням? Які просвітницькі заходи щодо академічної доброчесності пропонує Університет?

 

Спікерка зазначила, що дотримання засад академічної доброчесності є двостороннім процесом, у якому задіяні викладачі та здобувачі вищої освіти, зокрема магістри, які мають володіти навичками академічного письма.

Нині академічна доброчесність в Україні стає трендом, адже її недотримання знижує репутацію закладів вищої освіти, «здешевлює» дипломи в очах роботодавців, і в цілому руйнує авторитет української освіти у світі.

Мовні особливості наукового тексту, зокрема кваліфікаційних робіт, розглянула Наталія Сизоненко.

Спікерка наголосила, що у кваліфікаційній роботі привабливою має бути як «внутрішня форма» (науковий зміст), так і «зовнішня форма» (мова наукової праці), а тому основну вагу присутніх вона зосередила на основних мовних засобах наукового стилю, навела приклади фразеологізмів, які використовуються для логічного поєднання наукової інформації, запропонувала мовні одиниці, які варто використовувати для формулювання завдань, висновків, ілюстрації наукового матеріалу.

Окрему увагу пані Наталія звернула на мовні поради, зокрема щодо використання активних форм дієслова й уникання висловів, побудованих на поєднанні дієслова та віддієслівного іменника. Вона також зазначила, що основними засадами досягнення оригінальності наукового тексту є вдало дібрана тема наукового дослідження, яка передбачає самостійну науково-пошукову діяльність магістранта, ретельне й ґрунтовне опрацювання першоджерел із подальшою аналітичною обробкою інформації, цитування, оптимізація наукового тексту, доцільне й оптимальне використання мовних засобів наукового стилю.

Учасники семінару обговорили актуальні питання академічної доброчесності, зокрема порушення академічної доброчесності та боротьбу з плагіатом, оскільки академічна доброчесність є одним із невід’ємних елементів системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності.

 

Олександр Безкровний розповів про багаторічну традицію проходження нормоконтролю якісного виконання кваліфікаційних робіт, який є частиною академічної доброчесності та впливає на ціннісно-мотиваційну структуру особистості здобувача вищої освіти.

Чесне здобуття якісної освіти є ключем до успіху, а молодь готова зробити крок назустріч змінам і почуватися комфортніше, висловлюючи власну думку, здобувати якісну освіту й будувати кар’єру, покладаючись на власні сили.