На кафедрі відбувся важливий навчальний семінар «Культура академічної доброчесності в ПДАУ» для студентів 2-3 курсів освітньо-професійної програми «Сільськогосподарське будівництво». Основна увага була зосереджена на тому, чому чесність у навчанні є прямою професійною вимогою для інженера.
У сфері будівництва та цивільної інженерії сфабрикований звіт або підроблені розрахунки ставлять під загрозу безпеку майбутніх споруд. Вартість такої помилки вимірюється якістю та життям. Професійна репутація фахівця формується вже на етапі навчання в університеті. На семінарі підкреслювалося, що неможливо стати кваліфікованим інженером, якщо в основі вашої роботи лежить фальсифікація даних або використання чужих ідей без посилання. У цій професії доброчесність є синонімом надійності.
Під час виступів детально розглянуті не лише загальновідомий плагіат (копіювання тексту), але й порушення, які мають критичне значення саме для інженерної спеціальності (фабрикація та фальсифікація): вигадування неіснуючих даних або результатів лабораторних досліджень; зміна або свідоме спотворення вже існуючих даних під очікуваний результат.
Обговорювалася роль сучасних технологій. Було встановлено, що ШІ є корисним інструментом для пошуку інформації та структурування, але відповідальність за кінцевий зміст, достовірність та авторство виконаних завдань завжди залишається за студентом. Використання ШІ для повного створення роботи без критичного аналізу прирівнюється до нечесного виконання завдання.
Студентам було наголошено на важливості використання спеціальних програм (менеджерів бібліографії) для правильного оформлення джерел за стандартами ДСТУ або APA, що допомагає уникнути ненавмисного плагіату. Правильне цитування демонструє поінформованість і повагу до праці інших.
Окремо було розглянуто, як порушення академічної чесності (від скасування оцінки до відрахування) впливають на майбутню професійну кар'єру. Втрата довіри з боку викладачів і майбутніх роботодавців може стати непереборною перешкодою у працевлаштуванні інженером.
У ПДАУ студентів заохочують ставитися до принципів академічної доброчесності як до свого першого і найголовнішого професійного стандарту. Кожна чесно виконана робота – це міцна цеглина у фундаменті їхньої майбутньої кар'єри.
