ПДАУ впроваджує практики PhD-підготовки з Університету Лестера

9 жовтня 2025 року у Полтавському державному аграрному університеті відбулася змістовна онлайн-зустріч проректора з науково-педагогічної, наукової роботи Анатолія Шості, проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Олега Горба, завідувачки аспірантури та докторантури Олени Сіренко, гарантів освітньо-наукових програм, наукових керівників та аспірантів із керівником докторського коледжу Університету Лестера (Велика Британія) Alex Goddard. Подія стала важливим етапом розвитку міжнародного партнерства та обміну досвідом у сфері підготовки докторів філософії.

Під час зустрічі учасники обговорили з Alex Goddard ключові напрями організації освітньо-наукових програм підготовки PhD в Університеті Лестера. Він детально описав:

  •  структуру докторського коледжу, його місце в управлінській системі університету та особливості функціонування;
  •  зовнішнє управління та забезпечення якості PhD-програм, що гарантує високі стандарти дослідницької освіти;
  •  організацію навчального процесу та процедури захисту дисертацій, включно з вимогами до проміжних оцінювань і фінального представлення результатів дослідження;
  •  роль наукових керівників і керівної команди у підтримці аспірантів на всіх етапах навчання;
  •  систему розвитку дослідників — тренінги, семінари та менторські програми, спрямовані на формування академічних, управлінських і комунікативних навичок;
  •  механізми підтримки аспірантів, консультаційні служби, ресурси для підготовки дисертації та допомогу в плануванні кар’єри після захисту.

   

   

   

   

У ході дискусії проректори та гаранти освітньо-наукових програм ПДАУ поділилися досвідом організації аспірантури в Україні, зокрема методиками внутрішнього контролю за якістю, формами наукового супроводу здобувачів вищої освіти, особливостями їхньої підготовки до захисту та підтримки після нього.

Зустріч пройшла у форматі відкритого діалогу, під час якого учасники мали можливість поставити запитання щодо вимог до докторських досліджень у Великій Британії, системи подвійного керівництва (co-supervision) та перспектив академічної мобільності аспірантів.

Обидві сторони відзначили важливість таких зустрічей для розбудови ефективної системи підготовки молодих науковців, формування спільного європейського простору досліджень та підвищення якості освітньо-наукових програм.

Наприкінці зустрічі сторони висловили готовність до подальшої співпраці, обміну методичними матеріалами та налагодження спільних освітніх і дослідницьких ініціатив.