Отримуємо знання безпосередньо від практиків

     Свобода інформації для сучасного українського суспільства – одна з основних потреб. Інформаційному складникові в діяльності органів влади постійно приділяється увага, адже є пряма взаємозалежність відкритості влади та довіри до неї. Особливо важливу роль має доступ громадян до інформації про діяльність органів влади.
      Саме ці питання були в полі зору здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за ОПП Зв’язки з громадськістю спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування під час лекційного заняття з обов’язкової навчальної дисципліни «Комунікації в публічному управлінні» на тему «Організація доступу до публічної інформації» (15 грудня 2022 року, ННІ ЕУПІТ ПДАУ). Спікерами були Юлія Попова, директорка Комунальної установи «Агенція місцевого розвитку територіальних громад Полтавського району», та Ольга Сердюк, к. е. н, доцентка, професорка кафедри публічного управління та адміністрування ПДАУ.
     Юлія Попова на прикладі діяльності Новоселівської сільської ради Полтавського району Полтавської області детально схарактеризувала основні інструменти владних комунікацій із громадськістю, а головне – можливості офіційного сайту Новоселівської громади як першого, хоча і пасивного, ресурсу, залученого до оприлюднення інформації.
     Юлія Попова відзначила, що сучасними засобами поширення інформації та зв’язку з громадськістю в Новоселівській сільській територіальній громаді є чат-боти, зокрема Viber-bot та Telegram-bot. Використання чат-ботів як платформи для спілкування з громадськістю має багато переваг, зокрема своєчасність, вірогідність, точність, які забезпечують якісний і швидкий процес спілкування. Це дуже допомагає посадовим особам Новоселівської сільської ради організувати роботу з внутрішньо переміщеними особами, які проживають в 33-х населених пунктах громади. Посадові особи Новоселівської сільської ради щомісяця готують, видають і безкоштовно розповсюджують по домогосподарствах громади інформаційний бюлетень, що є офіційним друкованим органом. Згадала Юлія Попова і про практику консультації з громадськістю, громадських обговорень, про переваги використання сервісу «Електронні петиції».
      Ольга Сердюк висвітлила механізм забезпечення активного доступу громадян до інформації, а точніше організації роботи органів влади з запитами на інформацію.
      Не розв’язана наразі проблема забезпечення пасивного доступу до інформації органів державної влади та місцевого самоврядування зацікавила й активістів наукового гуртка «Територія науки» кафедри публічного управління та адміністрування, які теж долучилися до зустрічі з Юлією Поповою.
Наприкінці зустрічі студенти отримали відповіді спікерів на всі поставлені запитання, а також відзначили, що спілкування з фахівцями публічної сфери є чудовою мотивацією до поглиблення знань та орієнтиром у розвитку фахових навичок. А ще вони щиро подякували Юлії Поповій за практикоорієнтоване навчання!