Ігротренінг “Emotional explosion” як інноваційний педагогічний інструмент

24 квітня 2025 року в Полтавському державному аграрному університеті відбувся ігровий тренінг, сконструйований на базі філологічної гри “Emotional explosion”, авторкою якого є Галина Григорівна Михайленко, фахівчиня відділу міжнародних зв’язків, магістр маркетингу в галузі освітніх продуктів, викладачка англійської мови. Цей тренінг є інноваційним педагогічним інструментом, завдяки якому можна розвивати емоційний і соціальний інтелект студентів через активні практики, які сприяють глибокому розумінню і вираженню емоцій, а також формуванню навичок ефективної міжособистісної комунікації. Водночас цей інструмент виконує важливу соціально-профілактичну функцію в контексті ментального здоров’я молоді, допомагаючи їй адаптуватися до сучасних соціальних умов і психологічних викликів. Через активну взаємодію та самовираження студенти не лише вдосконалювали свої мовні й комунікативні навички, але й навчалися розпізнавати й долати емоційні барєри, що значно сприяє підвищенню їхньої здатності до соціальної адаптації та психоемоційної стійкості в умовах постійних змін.

Ігропрактика “Emotional explosion” ґрунтується на міждисциплінарному підході та синтезі методів емоційного моделювання, художньої інтерпретації та активного залучення студентів до мовленнєвої діяльності. Гра спрямована на розвиток емоційного інтелекту через призму літературних образів, ситуативних завдань і виразних мовних засобів англійської мови. Основна мета методики — формування навичок розпізнавання, інтерпретації та адекватного вираження емоцій у контексті реального та художнього досвіду. Учасники гри навчаються не лише правильно й доречно вживати англомовні емоційно забарвлені конструкції, а й розвивають навички емпатії, активного слухання та командної взаємодії.

Особливу увагу було приділено створенню безпечного емоційного середовища, що сприяє розвитку саморегуляції, емоційної стійкості та психосоціальної адаптації студентської молоді, зокрема в умовах постконфліктного суспільства. Отже, гра виконує ще й функцію соціально-профілактичного інструменту у сфері ментального здоров’я та реінтеграції молоді.

У грі брали участь дві команди студентів — Spring Champions та Shining Stars. Ведуча гри (Game Master) Галина Михайленко та модераторка (Mentor of wisdom) Ірина Жорник організували освітній простір, у якому студенти не лише тренували мовні компетентності, а й заглиблювалися в осмислення таких понять, як “щастя”, “індивідуальність”; “пізнання себе через слово”.

Інтелектуальною родзинкою зустрічі було обговорення афоризмів і цитат видатних мислителів про природу емоцій, роль мови та індивідуальне сприйняття щастя. Не обійшлося і без гумору: жартівливі завдання другого рівня гри викликали щирий сміх і водночас провокували глибоку метарефлексію. Усі учасники відзначили позитивну динаміку в командній взаємодії, зниження мовних бар’єрів і загальне підвищення емоційного тону.

Пілотна апробація показала високу ефективність методики.