Зміцнення фахових компетентностей: поглиблений аналіз елементів структури врожаю квасолі

12 листопада 2025 року під керівництвом доцента кафедри Ілони РОЖКО здобувачів вищої освіти 1 курсу першого (бакалаврського) рівня за ОПП Технології та засоби механізації сільськогосподарського виробництва спеціальності Н7 Агроінженерія успішно завершили наступний етап дослідницької роботи. Здобувачі перейшли від біометричного аналізу рослин до детального морфоструктурного вивчення їхніх генеративних елементів урожаю. Цей етап передбачав ретельний лабораторний аналіз насіння, отриманого з кожної індивідуальної зразкової рослини квасолі овочевої. Практична робота була виконана з дотриманням відповідних методологічних вимог і включала такі дослідницькі процедури: визначення абсолютної та відносної кількості насінин у кожному бобі та загалом з рослини; точне зважування маси отриманого насіння з використанням лабораторних ваг; обчислення маси 1000 насінин. Подібні лабораторно-практичні дослідження мають фундаментальне значення для глибокого розуміння закономірностей формування продуктивності сільськогосподарських культур.

 

Комплексний аналіз якісних і кількісних показників насіння дозволяє здобувачам:

  • об'єктивно оцінювати врожайний потенціал культури в експериментальних умовах;
  • встановлювати емпіричні взаємозв'язки між основними морфологічними показниками рослини (зокрема, висота стебла, кількість бобів) та її реальною біологічною продуктивністю;
  • опановувати універсальні методики для подальшого інженерного проектування та впровадження інноваційних технічних і технологічних рішень, спрямованих на оптимізацію збиральних процесів, післязбиральної обробки та зберігання врожаю.

Ця робота є важливим і конструктивним кроком у практичній підготовці майбутніх агроінженерів. Вона слугує важливим кроком у практичній підготовці майбутніх агроінженерів, розвиваючи їхні навички самостійного наукового аналізу, критичного мислення та глибокого усвідомлення біологічних основ агровиробництва, що є невід'ємною частиною їхньої професійної діяльності.