Здорова дитина – здорове суспільство!

(Ви можете завантажити у форматі DOC)

“Здоров’я дорожче золота” – У. Шекспір. Це найголовніша складова нашого життя. Без нього Ми – ніхто. Хворій людині не потрібні гроші. А можливо на ліки? – Так! Та не все можна купити! Можна бути здоровим фізично, але морально та духовно – страждати.

Ми вважаємо, що суспільство Нашої країни має бути здоровим – фізично, морально, духовно, соціально!

Хочеться, щоб в нашій країні поняття “ЗДОРОВ’Я” та ”СУСПІЛЬСТВО” стали тотожними. Адже не буде повноцінного суспільства, яке не має здоров’я. Здорове суспільство має на меті процвітання та підняття рівня життя своєї країни.

Важливе здоров’я кожної людини, адже окремо ми є частинками суспільства. Та все починається змалку – з немовляти. Здоров’я дитини – багатство України! Це її сьогодення і що, найголовніше, – майбутнє!

Країна не має права чекати на нове здорове покоління, вона повинна прикладати всі зусилля для створення умов його найкращого існування. Підтримання свого тіла і духу в хорошому стані, заняття спортом та зростання кількості освічених людей – ось запорука здорового суспільства.

З давніх здавен люди використовували фізичні вправи з метою попередження захворювань та активізації життєвих процесів організму. Гімнастика, плавання й обливання водою різної температури слугують людям як оздоровчі заходи. Давньогрецький учений Гіппократ вважав гімнастику, свіже повітря і прогулянки важливими чинниками здоров’я й довголіття. Ніщо так не виснажує і не руйнує організм людини, як тривала фізична бездіяльність, стверджував Аристотель. А відомий філософ і математик Піфагор назвав фізичну культури і спорт важливими помічниками в розумовій діяльності людини. Він мав для цього підставу, адже сам був видатним атлетом і досяг олімпійських висот. Узявши участь в Олімпійських іграх з панкратіону (поєднання елементів боротьби з кулачним боєм), Піфагор виборов першість.

Нами розроблена програма оздоровлення дітей “ЗДОРОВА ДИТИНА – ЗДОРОВЕ СУСПІЛЬСТВО” зі школи-інтернату № 2 м. Полтави для дітей сиріт та дітей позбавлених опіки батьків, імені Крупської. Для даного проекту ми залучимо дітей молодших класів, а саме 4 класу. Їх кількість 30 осіб (2 класи).

Діти, які навчаються і живуть в даному закладі дуже веселі, розумні та життєрадісні. Та їм не вистачає спілкування та підтримки зі сторони молоді. Зрозуміло, що дитині легше розкритися і поговорити з молоддю. А тим більше, якщо ми говоримо про оздоровлення, тобто регулярні заняття спортом в ігровій формі.

Ціль проекту – оздоровлення та сприяння розвитку дітей сиріт та дітей позбавлених батьківських прав. Даний проект буде корисний для дітей і держави, оскільки під час його реалізації зміцниться здоров’я дітей та імунітет. Наше завдання полягає в тому, щоб діти полюбили заняття з фізичної культури та прагнули вести здоровий спосіб життя.

Спочатку проект буде організовано одноразово – тобто один день з дітьми. На перспективу – проводити заняття постійно 2 рази на місяць. Можливе також збільшення кількості дітей.

До проекту будуть залучені студенти Полтавської державної аграрної академії, які бажають допомагати дітям та жити з їхніми мріями про здорове суспільство, тобто волонтери (10 осіб.) Для реалізації проекту “ЗДОРОВА ДИТИНА – ЗДОРОВЕ СУСПІЛЬСТВО” потрібно: спортивний інвентар, який потрібний для використання під час проведення занять з фізичної культури в ігровій формі, заохочувальні призи та питна вода. Він буде яскравим (кольоровим), добре помітним у грі. Зауважимо, що всі придбані спортивні товари залишаться в інтернаті для подальших зустрічей з дітьми.

Вік обраної групи дітей 8 – 10 років. В цей період фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини, закладаються основи здоров’я, повноцінного фізичного розвитку та виховуються основні риси особистості людини.

Рухливі ігри є одним із важливих засобів фізичного виховання дітей дошкільного віку. Вони сприяють формуванню та вдосконаленню життєво необхідних рухів, всебічному фізичному розвитку та зміцненню здоров’я дитини, вихованню позитивних моральних та вольових якостей. Підкреслюючи універсальність цього засобу виховання, А. С. Макаренко писав: “Гра має важливе значення в житті дитини, має те саме значення, яке в дорослого має діяльність, робота, служба. Яка дитина в грі, такою з багатьох поглядів вона буде в роботі, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається насамперед у грі”.

Планується проведення загальної фізичної розминки під музику, що неодмінно сподобається дітям. Тривалість її 15 – 20 хв.

Наступним етапом є проведення занять з використанням спортивного інвентарю. Дітей ділимо на 6 груп по 5 осіб (30/6 = 5). Кожен студент займається з окремою групою дітей. Ці заняття тривають по 15 – 20 хв. з кожним із спортивним знаряддям. Групи по черзі ним будуть обмінюватися. Це будуть наступні вправи – стрибки на скакалці, кидання м’ячів, пасування футбольними м’ячами, вправи із гімнастичними м’ячами, ковриками та обручами (можливі інші варіанти за бажанням дітей). Таким чином, діти будуть займатися одночасно різними видами спорту, щоб зміцнювати своє здоров’я.

Ігрова діяльність своєю емоційністю захоплює дітей, – і вони не відчувають втоми. А тому, щоб діти не перевтомлювалися, потрібно своєчасно зробити перерву. Перерва занять на 15 – 20 хв., щоб діти змогли відпочити та за бажанням попити води.

Після відпочинку проводяться естафетні змагання в командах, для того, щоб діти вчилися працювати в командах, підтримувати один одного та допомагати, що є дуже важливим у дорослому житті. Естафети будуть проводитися також командами з використанням кеглів, м’ячів, скакалок, обручів. Самий зміст естафети може приймати будь-який вигляд і завжди буде змінюватися. Наприклад – учасник команди має швидко пострибати на гімнастичному м’ячі в одному напрямку, а назад повернутися з ним, тримаючи в руках. І так кожен з команди. Перемагає та команда, всі учасники якої найшвидше справилися із завданням. Переможцям – призи: маркери, альбоми для малювання, фломастери, фарби. Так будуть проведені 2 – 3 естафети. Перерва 15 – 20 хв.

І завершальним етапом будуть проведення настільних ігор із шашок та шах. Ці ігри позитивно впливають на розвиток логіки у дітей. Діти, котрі не вмітимуть грати – будуть навчатися, в цьому їм допоможуть волонтери.

Після завершення усім дітям в якості подарунків будуть роздані розмальовки, щоб ніхто не залишився без подарунків.

У майбутньому нами пропонується забезпечити дітям зі школи-інтернату надання уроків плавання на базі спортивного комплексу “СПАРТАК”.

Таким чином, реалізація проекту в інтернаті створює передумови для високопродуктивної праці людини в майбутньому. Позитивна оцінка трудової активності дітей з боку волонтера зміцнить свідомість дітей у необхідності суспільно корисної праці та здорового способу життя.