Про безпеку освітнього середовища

З 2020 року, за рішенням ЮНЕСКО, в перший четвер листопада у світі відзначається Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у школі, зокрема кібербулінгом. Визнано, що будь-яка форма насильства під час навчання є порушенням загального права на освіту.

У 2019 році звіт ЮНЕСКО, що і став приводом до відзначення цього дня, засвідчив, що проявам булінгу піддається майже кожна третя дитина, а кожна десята – стає жертвою кіберзалякування, причому найпопулярнішою причиною для цього є зовнішній вигляд дітей. 42 % дітей, що зіткнулися з булінгом у закладах освіти, почуваються в них чужими, 63 % – бояться проходити контрольні заходи, навіть якщо вони до них готові, а 45 % – взагалі не продовжують навчання на наступному рівні освіти.

   

Нові статистичні дані показують стрімке зростання проявів кіберзалякування через значне збільшення неконтрольованого доступу до інтернет-джерел через пандемію COVID-19 і дистанційне навчання. У Європі 44 % дітей і підлітків, які страждали від кібербулінгу до початку локдауну, повідомили про значне погіршення ситуації. Наприклад, у Канаді гаряча лінія Центру дитячого захисту повідомила про збільшення випадків дитячої онлайн-експлуатації на 81 %.

Цього року заступниця декана з виховної роботи Наталія ПРІЛЄПО взяла участь в інтернаціональному семінарі «Not on my watch: the role of teachers in preventing and addressing school violence», присвяченому відзначенню цього дня, який відбувся 3 листопада 2022 року у Парижі та одночасно транслювався онлайн.

    

Головними спікерами заходу були Стефанія ДЖАННІНІ, заступниця Генерального директора ЮНЕСКО з питань освіти, докторка Наджат Маалла М’ЖИД, спеціальна представниця Генерального директора ЮНЕСКО з питань насильства над дітьми, та докторка Хлоя ФЕВРЕ, директорка глобальної ініціативи «Safe to learn», що разом зі своїми колегами представили нові статистичні дані та рекомендації для викладачів з успішно впроваджених в інших країнах практик щодо запобігання насильству в закладах освіти та боротьби з ним.