У кінці вересня заступниця декана інженерно-технологічного факультету із виховної роботи Наталія Прілєпо провела зустріч зі здобувачами вищої освіти ступеня магістра за міждисциплінарною ОНП Сервісна інженерія в агропромисловому виробництві та продемонструвала їм широкий перелік наявних в університеті способів отримання зворотного зв’язку.
Анонімні опитування є одним із таких важливих інструментів, завдяки якому можна комплексно оцінити ефективність освітнього процесу. Опитування охоплюють ключові аспекти навчання, такі як задоволеність освітнім середовищем, зрозумілість критеріїв оцінювання, якість викладання та практичної підготовки. За допомогою таких опитувань студенти мають змогу висловити свою думку відкрито, не побоюючись наслідків, а їх анонімність гарантує щирість відповідей і підвищує вірогідність отриманих результатів.
Окремо у рамках опитування за конкретними освітніми компонентами досліджується, наскільки студентам вистачає часу для самостійної роботи та чи відповідає навчальне навантаження реальним можливостям. Відповіді студентів можуть допомогти виявити слабкі місця у викладанні окремих дисциплін чи в організації освітнього процесу загалом.
Чим активніше студенти беруть участь в опитуваннях, тим більш репрезентативними та об’єктивними є їх результати. Саме завдяки активній участі можна отримати реальний, а не формальний зворотний зв’язок. Така інформація є основою для прийняття зважених управлінських рішень, вона дає змогу адміністрації закладу вищої освіти своєчасно реагувати на проблеми та запроваджувати потрібні зміни. Опитування сприяють діалогу між студентами та керівництвом, формують довіру та спільну відповідальність за якість освіти, вони можуть виявити потребу в оновленні змісту навчальних програм, зміні підходів до оцінювання чи поліпшенні матеріально-технічної бази.
Такий підхід підсилює студентоцентричність освіти, орієнтуючи процес навчання на потреби та очікування студентів. Анонімні опитування – це також інструмент моніторингу ефективності запроваджених змін, адже регулярність опитувань та анкетувань, їх системність дають змогу збільшити шанси закладу вищої освіти на розвиток і відповідність сучасним стандартам якості освіти.