Викладачі кафедри землеробства та агрохімії ім. В.І. Сазанова долучилися до проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад

Викладачі кафедри землеробства та агрохімії ім. В.І. Сазанова долучилися до проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад
Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Полтавської обласної військової адміністрації від 16.01.2024 року №8 «Про проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2023/2024снавчальному році» професор кафедри землеробства та агрохімії ім. В.І. Сазанова Валентина Оніпко виконувала обов’язки члена журі та взяла активну участь у проведенні ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології та екології. Проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології 27 січня 2024 року передбачало виявлення та розвиток обдарованих учнів/учениць, зацікавлення їх у поглибленому вивченні біології, формування навичок дослідницької роботи. Учасниками олімпіади були учні 8-11 класів закладів загальної середньої освіти, які стали переможцями другого етапу змагань. 
ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології проводиться в два тури: теоретичний (тестовий) та практичний (експериментальний). Учні продемонстрували предметні компетентності, які базувалися на знаннях і навичках, набутих ними в різних видах навчальної діяльності та на попередніх етапах олімпіади, і передбачали фактичні, понятійні та теоретичні знання (біологічних термінів, понять, законів, теорій; методів біологічних досліджень, ознак живих організмів, рівнів організації живої матерії; хімічного складу живих систем, функціонального значення хімічних елементів і речовин; особливостей будови і життєдіяльності клітин, груп організмів; особливостей процесів обміну речовин автотрофних і гетеротрофних організмів; форм розмноження та особливостей індивідуального розвитку організмів; закономірностей спадковості і мінливості організмів; суті біологічних явищ, їх закономірностей) та уміння: розпізнавати і порівнювати особливості будови і життєдіяльності різних типів клітин, основних груп організмів, типи і фази поділу клітин; установлювати взаємозв’язок: між будовою і функціями органел клітини, тканин, органів; особливостями будови і способом життя організмів; середовищем існування й пристосованістю організмів; класифікувати і систематизувати; аналізувати, робити припущення та висновки; застосовувати знання: для обґрунтування заходів охорони видів рослин, тварин, та їх угруповань; для профілактики захворювань, надання першої допомоги; для розв’язання вправ з молекулярної біології і задач з генетики.
Учасники олімпіади вміло розв’язували експериментальні задачі з різних розділів біології, які містили опис певного невеликого експерименту, з малюнками, графіками, розрахунками, схемами, таблицями тощо.
3 лютого 2024 року відбулася Всеукраїнська учнівська олімпіади з екології, яка спрямована екологічному вихованню учнів/учениць й залучення їх до проєктної діяльності, розширенню спектру досліджуваних проблем екологічного змісту нашого регіону. Теоретичний тур передбачає виконання завдань письмової роботи. Під час захисту авторських проєктів учні констуруктивно, науково обгрунтовано привертали увагу журі, учнівської молоді до проблем екології та охорони довкілля, демонстрували навички наукового пошуку, відбору матеріалу, необхідного для розкриття теми проєкту та його реалізації, узагальнення та аналізу, оволодіння методами екомоніторингу. Автори 9 проєктів посіли призові місця. 
Усі члени журі підкреслили, що тематика проєктів була дуже цікавою. Багато конкурсантів створювали власні розробки, метою яких є покращення стану довкілля та підвищення рівня екологічної свідомості громадян та наголосили: «такі інтелектуальних змагання на освітньому просторі України, покликані заохотити учнівську молодь до вивчення окремих предметів, та сприяють вибору майбутньої професії.