Робота психологічної служби з набуття магістрантами ПДАУ soft skills

Сучасний висококваліфікований фахівець у будь-якій сфері діяльності разом із вузькоспеціальними навичками повинен мати комплекс комунікативних та управлінських навичок і вмінь, які у широкому сенсі прийнято називати soft skills. Часто «м’які» чи «гнучкі» навички називають універсальними або функціональними компетенціями, а факт володіння ними – функціональною грамотністю (functional literacy).

Навички soft skills – це контекстне мислення, вміння навчати й організовувати командну роботу, вміння проводити переговори та вирішувати конфлікти, ставити та досягати поставлених цілей, цілеспрямованість, презентаційні навички, ораторське мистецтво, креативність, уміння прогнозувати, навички ефективної комунікації та слухання тощо.

Для успішної діяльності важливі й такі особистісні якості фахівця, як доброзичливість, толерантність, швидка адаптація до змін, емоційний інтелект і стресостійкість, лідерські якості. Набір soft skills молодого фахівця слугує фундаментом для побудови успішної кар’єри.

Формування soft skills можливе тільки в результаті набуття практичного досвіду в реальних життєвих практиках. А от які саме із «гнучких» навичок найактуальніші для тієї чи іншої професії – це вже  питання для обговорення. Тому працівники психологічної служби ПДАУ практичні психологи Ірина Плаксієнко та Ганна Подлєсна, а також соціальні педагоги Алла Ільченко та Юлія Овсієнко протягом першого семестру активно допомагали магістрантам різних спеціальностей нашого Університету визначитися зі своєю професіограмою як майбутніх фахівців і пріоритетами в розвитку soft skills.

Магістранти різних спеціальностей нашого Університету взяли участь у  таких психологічно-розвивальних тренінгах із розвитку soft skills: «Що таке soft skills і чи потрібно їх розвивати?», «Soft Skills чи Hard Skills?», «Стратегії вирішення конфліктів», «Ефективні комунікації та безконфліктне спілкування», «Soft skills для політологів», «Портрет ідеального співробітника» та ін.

Набуття soft skills формує у майбутніх професіоналів соціальну компетентність і соціально-психологічну готовність до якісного виконання професійних обов’язків і є запорукою організації власного щасливого життя.